Friday, December 20, 2013

KERNA PROJECT SG: PRODIGIOUS MODEL SEARCH-SEASON 3: WEEK 1: HIGH FASHION MODEL BEING SURROUNDED BY HOMELESS PEOPLES

Assalammualaikum & Heyy semua! ALHAMDULILLAH. Dengan limpah dan kurnia serta izin daripada ALLAH S.W.T, dapat juga PROJECT SG diteruskan lagi dengan MUSIM yang ke-3. Syukur Alhamdulillah.

Bagi sesiapa yang tak tahu lagi apakah itu PROJECT SG, ni ceq nak bahang mai sikit nah? Huhu. Kenapa PROJECT? SG tu apa? Saya pilih nama PROJECT sebab saya dah survey, belum pernah orang guna title PROJECT untuk kegunaan pencarian Model ni. SG tu apa lak? SG tu sempena nama komersial saya iaitu Shah Green. Hewhew.

Project SG merupakan platform untuk saya perbaiki serta mengasah bakat & skill saya sebagai Freelance Photographer. Saya juga berpeluang untuk belajar Make up, menjadi seorang director, videographer, wardrobe stylist, designer serta Model & runway coach. Semua ni saya buat dalam SATU MASA. TIADA YANG MUSTAHIL kalau kita betul2 minat.

PROJECT SG ni macam ANTM. Sebuah pertandingan pencarian model yang LAIN daripada yang lain. Semua elemen ada. CATWALK, KOMERSIAL, PHOTOSHOOT, IKLAN & etc. Mempunyai 9 minggu yang menampilkan 9 jenis photoshoot yang berbeza tema, dan seorang demi seorang tersingkir demi mencari hanya SEORANG PEMENANG sahaja.

PROJECT SG merupakan ANAK EMAS saya sejak saya bermula menceburi bidang modeling & photography ni pada JULAI 2011.

PROJECT SG-SEASON 1 dijalankan pada DISEMBER 2011
Boleh click link youtube ni untuk recab season 1: PROJECT SG: SEASON 1 (ALL PHOTOSHOOT) & click link youtube ni untuk ketahui pemenang PERTAMA project SG: WINNER PROJECT SG: SEASON 1

PROJECT SG-SEASON 2 dijalankan pada DISEMBER 2012
Berikut adalah senarai video2 sepanjang Project SG: Season 2:


PROJECT SG: SEASON 3: 


So, korang semua boleh klik video2 at atas ni semua untuk refresh balik 2 seasons yang lepas. ALHAMDULILLAH, semuanya berjalan dengan lancar. Untuk 2 seasons yang lepas ni, SEMUANYA saya yang buat sendiri. Dari photoshoot, make up, tema, editing, lokasi semuaaaaaaanyaaaaaaa la saya yang buat SEORANG DIRI. Walaupon saya masih newbie, tapi saya BERANI amil risiko untuk buat sesuatu yang saya idamkan & minat. INILAH YANG SAYA IDAMKAN.

Sebab prinsip saya senang je, kalau betul kita ada matlamat yang ingin dikecapi, teruskan usaha walau berkali2 kita tersungkur. InShaaAllah, dengan berkat USAHA, TAWAKAL & DOA, Allah akan perkenankan segala hajat kita. Dan Alhamdulillah, impian saya untuk mempunyai sebuah pertandingan realiti pencarian model sendiri walaupon tak pernah dapat penglibatan dari pihak media ke apa.

Dan ALHAMDULILLAH, semakin ramai yang kenal SHAH GREEN melalui contest PROJECT SG ni. Tanpa project ni, maka for sure orang tak kenal sangat sape saya. Wahhh gituuuwwwwww~

So, kepada yang berminat nak jadi model tu, boleh la try next season masa tahun 2014 nanti ok? hehe. 

Jangan lupa LIKE/FOLLOW/ADD my:

FB PAGE: SHAH Photography
TWITTER: @ShahAlMuslim
INSTAGRAM/WECHAT: Shahgreen

----------------------------------------------------------------

So, untuk entry kali ni, setiap minggu saya akan update keputusan mingguan siapa yang dapat best photo, siapa yang dapat best challenge score, siapa yang berada di bottom 2 dan siapa yang tersingkir. SEGALA NYA di dalam blog ini. 

So, untuk WEEK 1 bagi SEASON 3 ini, saya berikan tema iaitu HIGH FASHION MODEL BEING SURROUNDED BY HOMELESS PEOPLES

Tema ni saya buat bagi memberikan support kepada mereka2 yang tidak mempunyai rumah & keluarga tetapi terpaksa survive di kaki2 lima serata tempat & etc di dalam negara ni. Walaupon mereka homeless, tapi mereka kental, kuat & tabah untuk terus bertahan demi meneruskan kehidupan. Jadi sebab itu lah, saya hasilkan tema ni bagi mengetengahkan kempen BANTU GOLONGAN HOMELESS di negara Malaysia ni.

So, tanpa membuang masa, jom kita tengok KEPUTUSAN bagi WEEK 1. Let's go!

----------------------------------------------------------------

WEEK 1: HIGH FASHION MODEL BEING SURROUNDED BY HOMELESS PEOPLES



AZRUL

komen:  u look short. u lose ur neck. u dont smize. but nice pose. keep it up! learn more ok! -Shah Green-


BAYU

komen: this is so high fashion bayu! i love the overall pose. love ur smize, ur neck, ur lips, ur angle. nice! good job! -Shah Green-


BELLA

komen: Hai dear.. utk high fashion mebi u kene lebih berani utk pose yg lain dr yg biasa.. selain pose, wardrobe n mekap juga mainkn peranan.. study lg ok!! -Dya Zara-


ERNA

komen: erna2 im so proud with u.u r plus size model but u know how to use the pose.i love your pose look so confident. -Beyvurly Kyversly-


EZAN

komen: Hai princess.. utk tema kali ni i rasa pose u pose biasa n blom kategori high fashion.. btw.. dress up agak berani.. keep it up! -Dya Zara-


KEY

komen: i love ur "selamba" look key. u look so relax. love ur lips. but ur eyes is a bit dead. learn more to smize ok! -Shah Green-

KIFF

komen:  pic ni i nampak 3org tu lebih menarik dri kiff model utama.try ur best for next shoot ok. -Beyvurly Kyversly-


LUVLEEN

komen:  wajah yg sgt...bersahaja n..kosong!! I like it.. gud job!! Penderitaan homeless ni bnyk rahsia n u smpaikan melalui wajah u. -Dya Zara-


QESH

komen:  Mata awak Xde bagi makna apa2 pada akak. -Ebutik Anne Ang-


SCHA

komen: one of my fav pose! u think out of the box dear. really appreciated ur attitude to pose something much extreme. u r so brave. u look relax. u smize! n u look so pretty! goodluck n keep it up! -Shah Green-


SHAHID

komen:  love ur neck but not loving ur posing shahid. too relax. but thx god ur face is saving u. look ur smize n lips. i wanna see more from u if u r stay! -Shah Green-


YARD

komen: ini lah namanya MAIN MODEL stand out from all other models....GUD JOB....anda kelihatan menyerlah sebab berani bergaya berbeza dari yang lain....dan memberi dinamik dalam berposing....pemilihan wardrobe juga menyerlahkan....ada yang cuba ditonjolkan....dan riak wajah bercerita...juga badan sedang bercerita secara tidak langsung...u r posing HEAD TO TOE....but nak bg high fashion....cuba tangan kanan tu di bengkok kan lebih so kita boleh nampak ruang di antaranya....dan itu lebih WOW....other that that...3 THUMBS UP... - Pakwe-

--------------------------------------------------------------------------------

THE RESULTS





TAHNIAH KEPADA YANG DAPAT BEST PHOTO!

Photo anda akan dijadikan DP/COVER page SHAH Photography selama SEMINGGU sehingga photoshoot untuk minggu yang seterusnya sebagai tanda semangat untuk anda buat yang lebih baik lagi ok! Dan yeah! Anda dapat IMMUNITY untuk minggu depan! YEAHH! :)


THAT'S ALL FOR WEEK 1. ALL THE BEST GUYS. DO NOT GIVE UP OK! TRY HARDER IN THE NEXT ROUND. KEEP ON BE POSITIVE OK? SEE YOU SOON!

THANK YOU. :)




0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © SHAH PHOTOGRAPHY
Blogger Theme by BloggerThemes