Saturday, December 24, 2011

KERNA TOP 7 CONTESTANT "PROJECT SG:PRODIGIOUS MODEL SEARCH- SEASON 1"-WEEK 4

heyyy heyyyy!!! apa khabar semua? hope semuanya sihat-2 belaka ok. so, entry kali ni, shah nak update tentang minggu ke-4 contest "PROJECT SG:PRODIGIOUS MODEL SEARCH- SEASON 1".

Untuk Minggu ke-4 ini, mereka bertujuh telah ditugaskan untuk melakukan CLOSE UP photoshoot. Close up photoshoot ni mmg setiap dalam modeling kena ada untuk melihat sama ada mereka boleh menjadi model untuk komersial dan sebagainya. Setiap peserta daripada mereka sudah pastinya berasa mereka telah melakukan yang terbaik. Tapi penyingkiran tetap akan dilakukan.

Dan untuk minggu ini, telah berlaku satu kejutan!!! Salah seorang peserta ini telah pon DIGUGURKAN kerana telah melanggar undang-2 photography yg telah ditetapkan oleh saya sebagai photographer. siapakah beliau?? Jadi, tanpa membuang masa, jom kita lihat siapakah yang berada di tangga teratas dan siapakah yang tersingkir di minggu ke-4 ini. ^^

...........................................................................
WEEK 4


RANK 1: MYRA
Panel:  ramai berpendapat gamba model kali ni cantik , pakaian masuk dengan backgound . nampak ayu walaupun dengan cara posing yang agak simple . tapi ade yang berpendapat 'tolong down kan shadow upline , terlampau lebam dekk oi' keseluruhan ramai yang suka dengan gamba model kali ni .


RANK 2: ADNAN
Panel: ramai berpendapat yang gamba model kali ni nampak agak simple tapi boleh diterima . cuma ! mata merah and nampak cengkung so mencacatkan model kali ni . pakaian yang kurang masuk dengan background . secara keseluruhan ramai yang menyukai model kali ni kerana model nampak kemajuan dari sebelomnya .


RANK 3: FIQ
Panel: ramai berpendapat gamba model kali nampak biasa 'play save' katanya . gaya maskulin tetap wujud . kalau boleh tolong main dengan mimik mimik muka . secara keseluruhan ada yang suka and ada yang tak suka gamba model kali ni .


RANK 4: QIM
Panel:  ramai berpendapat gamba model kali ni cantik . tapi kalau boleh model kena belajar untuk dapatkan gaya maskulin . ramai yang cakap model lebih dari mampu . rambut cantik tapi pakaian kurang sesuai . secara keseluruhan ada yang suka and ada yang tak suka dengan gamba model kali ni .


RANK 5: WANA
Panel:  ramai berpendapat gamba model kali ni nampak yakin ! ada yang cakap sexy' and ada yang cakap gorgeous' . cuma kalau boleh eyeshadow tu cuba pilih warna yang nampakkan model punya mata besar . keseluruhan boleh diterima .

-------------------------------------------------
BOTTOM TWO:


RANK 6: HANIE
Panel: ramai berpendapat gamba model kali ni agak menarik . kombinasi warna cantik . thumbsup untuk model . cuma ada yang bersuara 'bosan melihat model kali ni' . tolong pelbagaikan mimik muka . jangan takut dengan tema 'closeup' and tolong bergamba dengan yakin . still nampak kekok' . keseluruhan ramai yang kurang menyukai gamba model kali ni .

-------------------------------------------------
DISQUALIFIED

RANK 7: CARREY
Panel: ramai yang berpendapat gamba model kali ni sangat mengejutkan . bak kata someone 'model dah bosan bergamba' 'hilang aura kemacam mane?' . gamba model kali ni nampak terlampau 'ketat' . macam budak baik/sekolah/tadika tangkap gamba . rambut and mimik muka sangat kurang menarik . cuba lagi ramai bersuara model nampak peningkatan sebelum ni . secara keseluruhan ramai yang tidak menyukai gamba model kali ni .

****PESERTA YANG TERSINGKIR MINGGU KE-4 INI ADALAH 
CARREY


SEPATUTNYA MINGGU INI HANIE yang patut DI SINGKIRKAN. Tetapi sesuatu telah pon berlaku di minggu ini. CARREY telah dikesan dan didapati oleh juri dan saya kerana telah melanggar undang-2 photography yang telah ditetapkan oleh shah sendiri yang telah di INGAT kan di dalam setiap photo contest!! iaitu "MODIFICATIONS OF THIS PICTURE BY ALL PARTIES (INCLUDING THE CONTESTANTS) ARE STRICTLY PROHIBITED"


Dan CARREY telah didapati bersalah kerana telah mengubahsuai photo contestnya di minggu ke-4
dan dijadikan sebagai DP fb beliau.


(sebagai bukti)

INI TELAH MASUK KALI KE-3 BELIAU MENGUBAHSUAI PHOTO YANG TELAH DI LARANG SAMA SEKALI. AMARAN TELAH DIBERIKAN. TETAPI BELIAU MASIH MELAKUKAN KESALAHAN YANG SAMA. JADI DENGAN INI, SAYA (SHAH GREEN) DAN SPECIAL JURI TELAH BERSETUJU UNTUK MENGGUGURKAN CARREY DARI CONTEST INI.

*SEKIRANYA BELIAU TIDAK MELAKUKAN KESALAHAN INI, BELIAU AKAN TERSELAMAT DARIPADA TERSINGKIR DAN SEPATUTNYA HANIE YANG TERSINGKIR. TETAPI ATAS KECUAIAN BELIAU, HANIE TELAH TERSELAMAT DARIPADA TERSINGKIR.

***PERINGATAN KEPADA SEMUA CONTESTANT TERMASUK CARREY, AMBIL SEMUA INI SEBAGAI PENGAJARAN DAN JANGAN SESEKALI MELANGGAR PERATURAN YANG TELAH DITETAPKAN!!! 

DI MANA-2 SAHAJA ANDA PERGI, MENGUBAHSUAI PHOTOGRAPHY HASIL PHOTOGRAPHER ANDA TANPA KEBENARAN DAN DILUAR PENGETAHUANNYA ADALAH SEMEMANGNYA SATU KESALAHAN YANG TERAMAT BESAR DALAM DUNIA PHOTOGRAPHY!!!!!

*KEPADA HANIE, TAHNIAH SEBAB TELAH TERSELAMAT WALAUPON ANDA SEPATUTNYA DISINGKIRKAN. ANGGAP INI REZEKI ANDA UNTUK BUAT LEBIH BAIK OK!!! CONGRATS~

KESIMPULANNYA, untuk minggu ke-4 ini, SEORANG terpaksa digugurkan dan seorang telah terselamat daripada tersingkir dari contest ini. Saya ingin mengucapkan kepada yang digugurkan semoga anda boleh berjaya diluar sana, jangan berkecil hati dan anggaplah semua ini sebagai satu pengajaran. Kpd yang masih terselamat, jangan terlalu selesa dengan kedudukan anda. Sebarang KEJUTAN kemungkinan boleh berlaku lagi. CONGRATS! :)

SEKIAN SAHAJA UNTUK ENTRY KALI INI. KEPADA YANG TERSINGKIR DIUCAPKAN SELAMAT MAJU JAYA DI LUAR SANA. JANGAN BERSEDIH. REZEKI ADA DI MANA-MANA. KEPADA YANG MASIH TERSELAMAT TAHNIAH DIUCAPKAN. TERIMA KASIH.


KITA JUMPA LAGI UNTUK NEXT PHOTOSHOOT OK! :)

****Taking & making illegal copies of this photograph without permission from the owner and the parties involved in its production are considered offensive; legal action will be taken if found guilty. This picture is copyrighted by SHAH GREEN. MODIFICATIONS OF THIS PICTURE BY ALL PARTIES (INCLUDING THE CONTESTANTS) ARE STRICTLY PROHIBITED.PLEASE MIND YOUR WORDS BEFORE CRITICISING OR COMMENTING ON THIS PHOTO.THANK YOU.



0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © SHAH PHOTOGRAPHY
Blogger Theme by BloggerThemes