Monday, January 9, 2012

KERNA TOP 6 CONTESTANT "PROJECT SG:PRODIGIOUS MODEL SEARCH- SEASON 1"-WEEK 5

ASSALAMMUALAIKUM! heyyy heyyyy!!! apa khabar semua? hope semuanya sihat-2 belaka ok. Dah lame shah xupdate blog ni. harap maaf sbb terlalu banyak keje kene buat. huhu. so, entry kali ni, shah nak update tentang minggu ke-5 contest "PROJECT SG:PRODIGIOUS MODEL SEARCH- SEASON 1".

Untuk Minggu ke-5 ini, mereka berenam telah ditugaskan untuk melakukan photoshoot dengan bermain dengan darah yg dibuat oleh shah sendiri. Bertemakan "MURDER MYSTERY" photoshoot, setiap di antara mereka ada situasi kes pembunuhan masing-2. Setiap daripada mereka sudah pastinya berasa telah melakukan yang terbaik. 

Dan untuk minggu ini, telah berlaku SATU LAGI KEJUTAN!!! Nak tau apakah KEJUTANNYA?? Jadi, tanpa membuang masa, jom kita lihat siapakah yang berada di tangga teratas dan siapakah yang tangga tercorot di minggu ke-5 ini. ^^

...........................................................................
WEEK 5


RANK 1: WANA

Komen: Photo wana ni yang paling nampak real. Dari segi penghayatan watak sangat bagus.
expression muka sangat bagus. Bahasa tubuh wana juga sangat bagus. Cuma dalam photo ni, wana terlupa modeling. Tapi Syabas buat wana sebab berjaya mendapat BEST PHOTO!


RANK 2: MYRA

komen: Berjaya membawa watak dengan baik. posing pon bagus sebab myra tak lupa tuk modeling sekali. Cuma myra terlupa tentang expression muka. myra kena belajar lebih tentang expression "UGLY PRETTY". tapi dalam photo ni, myra hanya memberi watak expression "UGLY UGLY". belajar lbh mengenai ni. If x, mungkin myra boleh dapat best photo lagi.


RANK 3: HANIE

komen: Hanie masih kurang lagi dari segi penghayatan watak dan bahasa tubuh. Hanie kena belajar untuk memberi expression muka yang berbeza. sebab setiap minggu juri asyik nampak expression yg sama. Dari bahasa lain, muka hanie terlalu "save". Hope hanie boleh lebih creative & versatile. Dalam photo ni, Hanie masih lagi cover-2 dan terlalu posing. 


RANK 4: QIM

komen: Expression muka qim dah ok, cuma qim kurang daripada segi gaya. Dan photo ni nampak terlalu save untuk qim. wordrobe da bagus.

------------------------------------------------------------
BOTTOM TWO


RANK 5: FIQ

komen: Fiq sangat kurang daripada segi penghayatan watak dan bahasa tubuh. Sangat rugi sebab tema fiq dah menarik. Cuma Fiq tak memberikan yang terbaik. Photo ni nampak lemah sangat. Penghayatan fiq tak sampai. Cuba hayati watak lain kali.


RANK 6: ADNAN

komen: Adnan nampak kaku dalam photo ni. kebanyakkan gambar-2 adnan yang lain, adnan banyak beri expression muka yang sama. Bahasa tubuh pon tak berapa menarik. Adnan nampak sangat2 tak selesa sehingga terserlah dalam photo ni. Penghayatan Adnan pon sangat-2 lemah.


TOP 6: SEPERTA YANG PALING MENYERLAH DALAM PHOTO INI
TELAH DIMENANGI OLEH WANA!!! TAHNIAH :)

--------------------------------------------------------------------
**KEPUTUSAN UNTUK MINGGU KE-5 INI ADALAH TIADA PENYINGKIRAN**

DISEBABKAN CONTEST NI DAH SAMPAI SEMI FINAL (TOP 6) DAN TIADANYA PENYINGKIRAN, MAKA BERMULANYA MINGGU KE-6 NANTI, "IMMUNITY" TIDAK AKAN LAGI DIGUNAKAN. KEPUTUSAN INI DIBUAT UNTUK MEMBERI PERSAINGAN YANG LEBIH MANTAP.

SEMUA MEMPUNYAI PELUANG YANG SAMA UNTUK MENANG. JADI TAHNIAH BUAT TOP 6 CONTESTANT KERANA SEMUANYA MASIH LAGI TERSELAMAT.

INI LAH KEJUTAN YANG INGIN SAYA BERITAHU.

JUMPA LAGI MASA PHOTOSHOOT UNTUK MINGGU YANG KE-6 NANTI OKE!! :)

****Taking & making illegal copies of this photograph without permission from the owner and the parties involved in its production are considered offensive; legal action will be taken if found guilty. This picture is copyrighted by SHAH GREEN. MODIFICATIONS OF THIS PICTURE BY ALL PARTIES (INCLUDING THE CONTESTANTS) ARE STRICTLY PROHIBITED.PLEASE MIND YOUR WORDS BEFORE CRITICISING OR COMMENTING ON THIS PHOTO.THANK YOU.





0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © SHAH PHOTOGRAPHY
Blogger Theme by BloggerThemes