Thursday, December 20, 2012

KERNA TOP 8 CONTESTANT "PROJECT SG: PRODIGIOUS MODEL SEARCH" - SEASON 2: WEEK 3-BEAUTY SHOTS

Testing..Testing..Testing..
1...2...3...

Assalammualaikum Semua! Tak jawab DOSA, kalau jawab SAYANG! Hah, tau tak trademark sape ni? Hah! Ni lah dia trademark Vlogger terkenal MARIA ELENA. 1st of all, saya nak ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada beliau dan pasangan beliau. Semoga kekal abadi selamanya. Aamiin. Apa? korang tak kenal dia? Better korang buka youtube nanti dan search MARIA ELENA. Dia punya video memang superb awesome! Dia jadi terkenal disebabkan dia pandai meniru macam-2 jenis accent orang bercakap. Hohoho. Ok ni link masa Majlis Pernikan beliau. Boleh boleh click dan tengok ok! Memang boleh buat jatuh air mata. hehe. MAJLIS NIKAH MARIA ELENA & ASFIRDAUS

Ok! Back to the MAIN POINT here! Untuk entry kali ni, saya nak update pasal PHOTOSHOOT WEEK 3 untuk contest PROJECT SG: PRODIGIOUS MODEL SEARCH-SEASON 2! oohh yeahh!

Untuk Minggu ke-3 ini, tema mereka kali ini ialah BEAUTY SHOTS. Untuk peserta wanita, mereka perlu menjual produk HAND BAG. Wardrobe merah-2 mereka di sponsor oleh saya sendiri. CHALLENGE untuk WEEK 3 kali ini, ialah saya nak melihat mampu kah mereka menjual produk dengan wardrobe yang agak sukar dipakai dan ditonjolkan? Dan saya nak melihat kemampuan mereka dari segi penyampaian menjual sesuatu produk itu. Adakah mereka promote hand bang atau pon wardrobe merah-2 atas kepala mereka? Mana yang lebih menonjol. Wahhh gitttuuuuu. Same goes to peserta lelaki. Cumanya mereka perlu promote JAM TANGAN. Wardrobe mereka sangat simple. Tapi mampu kah mereka menjadikan wardrobe mereka yang simple itu ditukarkan menjadi yang lebih menarik? Simple tapi menarik. wahh gituuu. Mampu kah mereka?? Segalanya anda boleh lihat sendiri di dalam photo-2 mereka di bawah ni.

****Photoshoot kali ini telah di inspired kan oleh Marilyn Monroe (peserta wanita) dan Nazim Othman (peserta lelaki)****

Jadi, tanpa membuang masa, jom kita tengok siapa yang berjaya dapat BEST PHOTO OF THE WEEK & WINNER OF CHALLENGE kali ini. LET'S GO!

-------------------------------------------------------------------------

BEAUTY SHOTS: WEEK 3


SYAKE

KOMEN: Antara semua peserta, Syake antara peserta yang makin menyerlah dan versatile. Syake berani mencuba sesuatu yang baru. Tidak jemu untuk bertanya dan mempunyai sifat ingin belajar dengan lebih tekun. Dia sememangnya seorang yang sangat bersungguh-2. Photo ini sangat cantik. Pandangan mata dia sangat bagus. Walaupon wardrobe di kepalanya menutup satu matanya, tapi dia masih berjaya menonjolkan emosi melalui mata yang satu lagi. You are SMIZING babe! Sangat berpuas hati dengan kebanyakkan gambar Syake. Walaupon leher dia tak nampak, tapi dia masih berjaya "color" kan photo ini dengan baik sekali. Pose bahunya itu memang sangat menggoda. Bibirnya yang relax pon memberikan impak yang baik. Paling penting, Syak berjaya mempromosikan HAND BAG tersebut. Photo ini, jika dijadikan cover photo magazine, sememangnya akan menarik perhatian orang untuk membelinya. Syake juga mempunyai personaliti yang sangat menyerlah. Tapi awas! Jangan terlalu selesa. Work more on your catwalk ok! SYABAS!


FARAH

KOMEN: Suka sangat tengok prestasi Farah untuk minggu ini. Sememangnya lebih baik daripada minggu lepas. Bagi saya, Farah sememangnya dah keluar daripada zon selesanya, NAMUN begitu, saya masih tak merasa puas dengan persembahan Farah. Pada permulaan a few shots, Farah agak hilang rentak, tapi akhirnya Farah berjaya atasi masalah tersebut. Facial Expression yang sangat strong. You did a SMIZING very well dear! Good job! Cuma perlu relax kan sikit bibir ok. Di dalam photo ni, Farah bukan saja berjaya promote Hand Bag tersebut, malah berjaya promote Wardrobe bajunya yang seakan-2 beliau memakai rantai. Keep it up!


ZYEEMA

KOMEN: Untuk minggu ke-3 ni, saya agak kecewa dengan persembahan Zyeema. Saya masih ingat masa Week 1, Zyeema beraksi di depan kamera dengan sangat natural. Tapi setelah week 2 & 3 ini, persembahan Zyeema makin down. Zyeema terlalu OVER THINKING masa photoshoot. INGAT! Jangan fikir sangat masa photoshoot sebab nanti akan mencacatkan photo. Mujur photo ni dapat dihasilkan. Gambar-2 Zyeema yang lain sememangnya lemah. Facial expression Zyeema kebanyakkannya kosong. Ini satu-2 photo yang muka Zyeema nampak relax. Bibir, mata dan posing. Gambar-2 lain nampak jelas yang Zyeema macam struggle sikit. I know you can do better than this!


HASSRI

KOMEN: Hassri untuk minggu ini, bagi saya dia menyerlah. Suka dengan posing & facial expression dia. Pandangan mata yang tajam, bibir yang tenang lagi sexy dan cara posing dia sememangnya telah menghidupkan photo ini. Dia juga berjaya mempromosikan Hand Bag tersebut. Tapi lebih baik jika Hand Bag itu direndahkan sedikit dari paras kepalanya. Gambar-2 Hassri yang lain pon ada kelainan. Syabas! Hassri semakin bertambah baik! keep it up! Cuma Hassri kena usaha daripada personaliti. Ok?


ADDAF

KOMEN: Secara peribadinya, Saya nampak Addaf masih lagi takut-2 walaupon dah masuk week 3. Perubahan daripada segi persembahan memang agak ketara. Memang bagi komitmen yang tinggi tapi masih takut-2. Addaf kena yakin pada diri sendiri. Untuk minggu ke-3 ni, memang Addaf berani melakukan macam-2 pose. Walaupon Addaf seorang yang Plus size (Full figured talent) tapi Addaf berani untuk berpenampilan sexy dengan memakai singlet. Maksudnya Addaf seorang yang senang menerima arahan dan tak gentar menyahut cabaran. Syabas! Addaf juga seorang yang suka mendengar dan buat apa yang disuruh. Tapi sayangnya Addaf cepat hilang fokus. Ingat! Jangan hilang fokus bila photoshoot! Jangan cover-2 ok. Just enjoy & be yourself. Jangan takut nak tersenyum ok! 


HARRY

KOMEN: Harry untuk minggu ke-3 ni memang menyerlah. Kebanyakkan gambar-2 Harry pon memang menarik. Facial expression yang ditonjolkan dalam photo pon dah makin baik. Syabas! Saya memang nampak Harry seorang yang tak cover macho (which is very good) masa tengah photoshoot. Cuma nak cakap Harry dah buat all out? I don't think so. Right Harry? hehe. Masih lagi simpan-2. Jangan simpan lama-2 sangat ok. Just luahkan! Tapi photo ni memang bagus. Kalau diletakkan photo ni dalam magazine, memang boleh buat orang berhenti membelek majalah dan stop kat photo ni. SYABAS!


ADEEB

KOMEN: Bagi Adeeb pulak, minggu ni pon macam hilang rentak sikit. Masa photoshoot, Adeeb macam confuse sikit macam mana nak promote Jam Tangan ni. Tapi nasib baik Adeeb dapat atasinya dengan cepat. Adeeb memang mempunyai personaliti yang baik cuma Adeeb kurang tahap keyakinan. Adeeb selalu macam tak puas hati dengan diri sendiri masa photoshoot dan merasakan peserta lain lagi hebat. YES memang perkara ni bagus sebenarnya tapi jangan sampai bagi kesan negatif pada diri sendiri dalam photo. Adeeb ada fizikal yang baik, gunakan sebaik mungkin. Yakin pada kebolehan diri sendiri ok! Jangan selalu berfikiran negatif. Sebab nanti akan makan diri sendiri juga nanti. Always bersemangat sebab ramai yang menyokong Adeeb kat luar sana ok! Keep it up!


FIQ

KOMEN: Last but not least, Peserta yang datang paling lewat disebabkan ada hal mustahak di kampusnya, berjaya menghasilkan photo yang baik. Walaupon Fiq terpaksa rushing, tapi dia masih berjaya mengekalkan momentum persembahan dia. Kebanyakkan photo-2 dia pon memang baik. Dalam photo ni pon, Fiq berjaya mempromosikan Jam Tangan ni dengan begitu baik sekali. Pandangan mata dia yang SMIZING itu, senyuman sinis dia dan body language dia sememangnya berjaya menghidupkan photo ini. Cuma kurang Uhhhmmmpppp nya. Huhu. Takpe, study lagi ok! Sebab antara semua peserta, Fiq memang seorang yang dilihat jika melakukan sesuatu perkara tu, memang nak buat dengan sempurna dan baik sekali. Cuma satu pesanan, jangan over study sangat ok. Takut-2 nanti tertiru pulak pose-2 orang lain. Just be yourself dan jadi trademark/identiti tersendiri di dalam photo ok! Good job!

-------------------------------------------------------------------

RESULT FOR WEEK 3



BEST PERFORMANCE IN PHOTO CHALLENGE

SYAKE 
(She Won a Hand Bag sponsored by Shah Green)

BEST PHOTO OF THE WEEK

 SYAKE
(save from next elimination)

CURRENT PLACE BASED ON BEST PHOTO (NOT TOTAL SCORE)

1. SYAKE – 29%
2. FARAH – 26%
3. FIQ – 25% (Fans vote + Challenge score: 67)
4. HARRY – 25% (Fans vote + Challenge score: 66)
5. ADEEB – 25% (Fans vote + Challenge score: 64)
6. ADDAF – 25% (Fans vote + Challenge score: 63)

*Cara susunan Best Photo adalah dengan menambah kesemua jumlah markah daripada para juri SAHAJA.
(Disebabkan minggu ini terdapat 5 orang yang peroleh markah sama iaitu 25%, maka turutan best photo dilakukan dengan menilai & menambah markah daripada Fans Vote + Challenge Score) untuk menentukan kedudukan masing-2 untuk week 3

BOTTOM TWO BASED ON BEST PHOTO (NOT TOTAL SCORE)

HASSRI & ZYEEMA

ELIMINATION CONTESTANT BASED ON TOTAL SCORE (%)

HASSRI – 87% (SAVE FROM ELIMINATION)
ZYEEMA – 82% (SAVE FROM ELIMINATION)


Disebabkan WEEK 3 ni, semuanya bagus-2 dan sudah memberikan prestasi yang baik, maka saya dan para juri yang lain sudah sepakat untuk masih mengekalkan kesemua peserta. Dan yang pastinya, untuk WEEK 4 minggu hadapan, memang ada penyingkiran. INI ADALAH PASTI. So,
NO ELIMINATION IN WEEK 3. YEAH! :D


PHOTOGRAPHED BY: SHAH GREEN
MAKE UP & STYLING: SHAH GREEN

Taking & making illegal copies of this photograph without permission from the owner and the parties involved in its production are considered offensive; legal action will be taken if found guilty. This picture is copyrighted by SHAH GREEN. MODIFICATIONS OF THIS PICTURE BY ALL PARTIES (INCLUDING THE CONTESTANTS) ARE STRICTLY PROHIBITED.PLEASE MIND YOUR WORDS BEFORE CRITICISING OR COMMENTING ON THIS PHOTO. THANK YOU.





0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © SHAH PHOTOGRAPHY
Blogger Theme by BloggerThemes