Thursday, January 17, 2013

KERNA TOP 6 CONTESTANT "PROJECT SG: PRODIGIOUS MODEL SEARCH" - SEASON 2: WEEK 6-EDITORIAL PINK COUTURE DRESS & SMART CASUAL COLLECTIONS

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua! Alhamdulillah. Bertemu kita pada minggu ini untuk segmen PROJECT SG: PRODIGIOUS MODEL SEARCH-SEASON 2 untuk WEEK 6.

Untuk minggu ini, para peserta diberikan tugasan untuk mempromosikan baju yang telah di sponsor kan kepada mereka.

WANITA: PINK COUTURE DRESS daripada designer QAMEL AYOP
LELAKI: SMART CASUAL daripada KOREAN CROWN COLLECTIONS

Untuk minggu ini saja, pelbagai drama & perkara yang berlaku. Antara yang berlaku ialah semasa saya snap photo Hassri, kaki Hassri hampir tenggelam ke dalam tanah yang agak mendap. Beliau juga hampir pengsan semasa photoshoot disebabkan beliau tidak mengambil sarapan pagi. Mujur segalanya baik saja. Kemudian beralih pada Syake, semasa sesi persalinan pakaian, Syake mengalami masalah untuk menyarungkan baju pada badannya. Ini kerana pakaian tersebut agak kecil untuk saiz badan Syake dan membuatkan dia merasa sedikit tidak selesa. Semasa sesi photoshoot bersama Syake buat pertama kalinya dia seperti hilang rentak dan sangat over the place masa ni. Selepas tamat saja giliran dia, semasa saya memanggil peserta seterusnya saya terlihat Syake menangis kerana beliau merasakan yang beliau tak dapat memberikan persembahan yang terbaik seperti yang sebelumnya.

Tak habis lagi dengan drama air mata itu, drama kekurangan lighting pula muncul. Semasa saya snap photo Adeeb & Addaf, lighting mereka mula hilang. Lighting yang dimaksudkan adalah Cahaya Matahari. Saya pula ketika ini langsung tidak bersedia untuk night photoshoot Kerana target saya untuk habiskan photoshoot adalah sekitar jam 6 petang. Walaubagaimanapun, ini merupakan pengalaman baru saya dan saya menerima cabaran ini dengan hati terbuka dan redha. Sebelum saya snap photo Adeeb, beliau telah dibantu oleh Harry untuk meng 'style' kan lagi wardrobe beliau dengan menjadikan pakaian baju kotak-2 hitam putih itu sebagai mafla di leher Adeeb. Harry pula berjaya menjiwai watak semasa photoshoot dijalankan. Manakala Fiq pula diberikan watak sebagai seperti seorang musician dan diberikan gitar untuk menghidupkan lagi watak beliau namun beliau terlupa untuk menerapkan elemen sebagai seorang model di dalam shoot tersebut. Dan akhir sekali Addaf seperti bertukar menjadi seorang yang sangat tinggi yang boleh dilihat di dalam photo nya.

Pada minggu ke-6 ini, TIADA CABARAN untuk mereka. Namun markah 30% akan diberikan berdasarkan PERFORMANCE setiap peserta.


Jadi, siapa yang markah paling tinggi untuk best performance untuk week 6? siapa dapat best photo? dan siapa pula yang akan mengikuti jejak Zyeema & Farah untuk tersingkir di week 6 ini?? Jom kita saksikan! LET'S GO! :D

---------------------------------------------------------------

WEEK 6-EDITORIAL PINK COUTURE DRESS & SMART CASUAL COLLECTIONS



SYAKE: COUTURE-ZAGALICIOUS

KOMEN: Syake minggu ni sangat struggle bagi saya. Walaupun ramai yang memuji Syake, namun hanya saya seorang saja yang dapat melihat segalanya dari A-Z. Syake memang nampak sangat tak selesa dengan baju ni walaupun baju ni sangat sesuai untuk Syake. Kebanyakkan gambar-2 Syake banyak ke laut. Mujur ada gambar ini. Sebab kebanyakkan gambar Syake nampak pendek. Lepas ni Syake kena belajar camne nak posingkan kaki bila berpakaian dengan kain labuh camni. Syake ada over the top sikit masa shoot ni. Syake kena fikir camne untuk promote baju ni. Bukan hanya pose sahaja ok? Keep it up!



HASSRI: CHAMEELEONER

KOMEN: Suka dengan semangat Hassri minggu ini. Walaupun hampir pengsan semasa photoshoot, tapi masih bersemangat untuk teruskan sesi photoshoot. Antara semua, boleh dikatakan Hassri antara peserta yang paling berani mencuba sesuatu yang memang "out of the box". Tapi Hassri perlu ingat yang Hassri sedang promote pakaian ini, jadi tak boleh pose yang terlalu over the top sangat. Simple but make it high fashion. Expresi muka masih kosong bagi saya. Posing dah cantik walaupun sedikit kaku.



FIQ: CHARISMIATIX

KOMEN: Minggu ni, saya pasti Fiq sendiri terkesima dengan kebanyakkan komen yang dilontarkan kat photo beliau. Beliau sebenarnya telah diberikan watak sebagai seorang Musician. Dia hanya perlu santai & relax. Memang fiq lakukannya dengan baik tapi Fiq lupa nak masukkan elemen sebagai seorang model. Then kes Fiq sama macam Syake, you look 2x pendek dari ketinggian biasa. Kena study lagi pasal posing ok. Jangan terlalu membongkok bila shoot duduk ok. Keep it up!



HARRY: HOMMESNISTA

KOMEN: Antara semua, saya paling enjoy shoot Harry. Banyak variety yang Harry berikan dari segi posing & facial expression. Cuma jangan mendonggak sangat ye. Dan be careful dengan jari jemari anda. Anda berjaya stand out untuk bagi orang fokus pada anda dalam photo ni walaupun banyak elemen dalam photo ni macam kayu, papan tanda dan lalang-2. Suka dengan posing, facial expression & ur wardrobe. Your BEST PHOTO by far! Good job! Keep it up!



ADDAF: FIGUREDORZA

KOMEN: Antara semua, saya paling suka attitude Addaf. Walaupun jadi peserta yang paling last untuk di shoot dan paling lama menunggu, energy tetap maintain. Tiada sebarang complain di depan saya. Dalam photo ni pon buat pertama kalinya Addaf dapat membuat magic tersendiri bila berjaya membuatkan diri Addaf kelihatan seperti ketinggian 5" 11'. Cuma saya tak berkenan dengan facial expression Addaf. Addaf lupa nak SMIZE. Position tangan bagi saya ok saja sebab saya nampak usaha Addaf untuk promote pakaian tersebut. 



ADEEB: MUSCULAR-GENIA

KOMEN: Minggu ni saya suka dengan cara Adeeb menggayakan wardrobe nya. Bercakap mengenai gambar, sebenarnya ini merupakan satu-2 photo Adeeb masa siang dan ini merupakan TEST SHOT sahaja. Dan semua photo-2 yang lain semuanya time malam dah. Nasihat saya di sini kepada Adeeb dan juga peserta lain, ALWAYS BE READY EVEN WHEN I SAY IT IS JUST FOR TESTING LIGHT/TEST SHOT. Sebab kadang-2 yang test shot tu la yang terbaik. Namun hanya berdiri tegak, mendongak dan memberikan pandangan jauh yang tajam, bagi saya semua ini still ok & menarik.


-------------------------------------------------------------------------

RESULT FOR WEEK 6


*Fizz Fuzyfuzy as a quest Judge for this week*
*No challenge for this week*

OVERALL BEST PERFORMANCE 

HARRY 

BEST PHOTO OF THE WEEK

 HARRY
(save from next elimination)

BEST PHOTO (BASED ON TOTAL SCORE)

1.  HARRY - 98%
2. ADEEB - 86%
3. SYAKE - 83%
4. FIQ - 80%

BOTTOM TWO (BASED ON TOTAL SCORE)

ADDAF & HASSRI

ELIMINATION CONTESTANT (BASED ON TOTAL SCORE)

ADDAF – 79% (SAVE FROM ELIMINATION)
HASSRI – 76% (ELIMINATED)

HASSRI IS ELIMINATED IN WEEK 6. L

Hassri was eliminated because of her weak performance in this competition. Eventhough she always give her best and do something that out of the box among of other contestants, but she still can save herself from the elimination. Besides, she’s lack of her personality in photo eventhough she have a lot of bubbly and happening person outside and it’s clearly does not shown in the photo & effected on her performance & total score for this week. She have the lowest total score that make herself being eliminated in week 5.

To Hassri, Goodluck to you. You already have your own platform. Hope you can use this competition as one of your exercise to be a better model in future. Even you are eliminated now, it does not means that your journey ends here. You already have your own modeling career, so keep it up! This is the beginning of your career as talent/model. So, grab all opportunity around you ok! So, Goodluck for your future & don’t give up ok!

XOXO, Shah Green J

CONGRATULATION to HARRY b'coz get BEST PHOTO for TWO WEEKS AND A ROW. GOOD JOB!

I can't believe there is only 1 girl left in this competition to compete with 4 boys. The power of boys now is like "shine bright like a diamond". But does the only girl can be save until to the final two? Do you think the winner for this season will be boy since no one of them being eliminated yet?

WHO WILL BE ON TOP??????

 ---------------------------------------------------------------------------------------

CONGRATULATION TO TOP 5 CONTESTANTS! YOU GUYS STILL IN THE RUNNING TO BECOME "PRODIGIOUS MODEL SEARCH-SEASON 2"




----------------------------------------------------------------------------

Goodbye HASSRI!!!!!! 
We all gonna Miss You!

(Comcard for Hassri)


THAT'S ALL FOR THIS WEEK. SEE YOU GUYS AGAIN NEXT WEEK! 
ASSALAMMUALAIKUM :)



0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © SHAH PHOTOGRAPHY
Blogger Theme by BloggerThemes