Thursday, January 10, 2013

KERNA TOP 7 CONTESTANT "PROJECT SG: PRODIGIOUS MODEL SEARCH" - SEASON 2: WEEK 5-BEAUTY SHOTS WITH SHADOWS

Assalammualaikum & Salam sejahtera semua! Alhamdulillah. Syukur sebab dapat kita bertemu di entry yang baru ini. Macam biasa. Update pasal keputusan contest PROJECT SG-SEASON 2 la kan? apa lagi. hewhew. Minggu ni saya tak berapa sihat sangat. Tapi keputusan tetap perlu diumumkan bagi menentukan siapa yang layak ke minggu yang seterusnya.

Jadi, tema untuk minggu ke 5 ini ialah BEAUTY SHOTS WITH SHADOWS. Di mana para peserta perlu berinteraksi dengan cahaya matahari dan menghasilkan bayang-2 yang menarik untuk dipaparkan dalam gambar mereka.

Cabaran untuk minggu ini ialah saya nak uji dari segi ketahanan mental & fizikal mereka untuk menghadapi kesukaran mencari "a perfect lighting & shadow". Simple je kan cabarannya? Tapi apa yang dilalui oleh para peserta sangat lah perit. Ada yang asyik hilang shadow disebabkan cahaya matahari terlindung disebalik awan-2 mendung. Ada yang sampai berair-2 mata sebab dah tak tahan dengan terik matahari. Ada yang sampai mengeluh sebab merasakan shadow sendiri tak cantik, ada yang struggle untuk dapatkan best photo & berbagai lagi. Banyak betul drama minggu ni.

Jadi, siapa yang menang cabaran untuk week 5? siapa dapat best photo? dan siapa pula yang akan mengikuti jejak Zyeema untuk tersingkir di week 5 ini?? Jom kita saksikan! LET'S GO! :D

---------------------------------------------------------------

WEEK 5: BEAUTY SHOTS WITH SHADOWS


HASSRI: CHAMEELEONER

KOMEN: Suka pada intensity pada wajah Hassri minggu ini. Kening yang terangkat sebelah tu dah macam Ziana Zain dah. Bibir kena hati-2 bila buat camtu. Jangan terlalu kaku sangat. Posing tangan belah kanan letak kat kepala tu sangat Amatur. Tapi apa yang membuatkan photo ni menyerlah adalah facial expression Hassri. Posing tu boleh perbaiki lagi. Sebab posing ni terlalu amatur sangat. Hassri semakin menyerlah. Tapi saya masih taknak personaliti Hassri yang bubbly tu. Keluarkan lagi ok! Keep it up!




SYAKE: COUTURE-ZAGALICIOUS

KOMEN: Suka segalanya pasal Syake minggu ni. Walaupon Syake sangat struggle nak dapatkan Shadow then dengan mata pedihnya, tapi Syake tetap dapat hasilkan photo yang awesome! Saya tak kisah apa orang lain nak cakap pasal pic Syake ni. tapi bagi saya dan para juri, walaupon Syake tutup mata, tapi aura sexy tu tetap ada. Cuma Syake kena belajar lagi untuk relaxkan kening & muscle-2 muka tu bila terkena cahaya matahari. Sebab nampak agak stuggle sikit. Apa-2 pon, Syake tetap konsisten! Keep it up!


ADEEB: MUSCULAR-GENIA

KOMEN: Minggu ni saya suka dengan attitude Adeeb. Even panas terik masa turn dia, dia masih selamba je. Good job! Saya tak setuju kebanyakkan komen yang ada kat page saya tu. Sebab bagi saya, muka adeeb sangat relax time ni. Cuma mata dia saja yang agak terlelap sikit. Tapi saya sukakan posing dia. Overall, memang suka persembahan Adeeb minggu ini. keep it up!


ADDAF: FIGUREDORZA

KOMEN: Antara semua, saya paling struggle bila nak shoot Addaf. Saya tak feel nak shoot Addaf untuk minggu ni. Macam ada something yang missing. Addaf kena bangkit untuk bagi persembahan yang lebih mantap lagi macam minggu lepas. Dalam photo ni pon, Addaf tak nampak leher. Bibir tak relax. Mata terlalu liar sangat. Tapi posing dah ok. Cuma Addaf terlalu membongkok. Study lagi ok! Keep it up!


HARRY: HOMMESNISTA

KOMEN: Antara semua, saya paling enjoy shoot Harry. Shadow Harry pon time ni sangat perfect. Saya suka dengan watak yang Harry tampilkan dalam photo ni. Very relaxing, cool & soft. I love it. Nothing much to say. Keep it up ok!


FARAH: 20-FOREVER 

KOMEN: Minggu ni saya suka dengan variety yang Farah tunjukkan. Tapi masih banyak lagi yang macam missing. Seolah macam Badan Farah kat sini, tapi fikiran kat tempat lain. Saya pon agak struggle jugak nak dapatkan best shots Farah. Posing dah ok. Cuma Facial expression kena perbaiki lagi. Contoh macam bibir. Farah kena belajar cara nak control bibir tu untuk bagi dia nampak lebih soft di dalam photo. Keep it up!


FIQ: CHARISMIATIX

KOMEN: Minggu ni, saya mengambil keputusan untuk memilih best photo untuk Fiq dengan memilih "PROFILE PHOTO". Untuk pengetahuan korang, Profile photo maksudnya wajah yang separuh yang macam dalam photo ni. Wajah yang tunjuk dia posing ke arah kanan or kiri tanpa diperlihatkan seluruh wajahnya (muka depan). Camtu lah. Sebab kenapa saya pilih photo ni sebab Fiq memiliki jaw yang sangat cantik. Saya suka dengan bone structure dia. Very strong! Now fiq kena belajar untuk menguasainya. Saya suka dengan posing Fiq. You elongate your neck. You are smizing eventhough ada yang cakap bla bla bla about your eyes. But overall i feel this photo so much! Keep it up!

-------------------------------------------------------------------------

RESULT FOR WEEK 5



PRESSURE GETTING BEST SHADOWS CHALLENGE

HARRY 

BEST PHOTO OF THE WEEK

 HARRY
(save from next elimination)

BEST PHOTO (BASED ON TOTAL SCORE)

1.  HARRY - 96%
2. FIQ - 94%
3. SYAKE - 89%
4. ADEEB - 88%
5. HASSRI - 85%

BOTTOM TWO (BASED ON TOTAL SCORE)

ADDAF & FARAH

ELIMINATION CONTESTANT (BASED ON TOTAL SCORE)

ADDAF – 83% (SAVE FROM ELIMINATION)
FARAH – 62% (ELIMINATED)

FARAH IS ELIMINATED IN WEEK 5. L

Farah was eliminated because of her weak performance & spirit in this competition. Besides, she’s always keep getting lost during on photoshoot and it’s clearly shown in the photo & effected on her performance & total score for this week. She have the lowest total score that make herself being eliminated in week 5.

To Farah, Goodluck to you. You already have your own platform. Hope you can use this competition as one of your exercise to be a better model in future. Even you are eliminated now, it does not means that your journey ends here. You already have your own modeling career, so keep it up! This is the beginning of your career as talent/model. So, grab all opportunity around you ok! I personally very sad to let you go & i really thought you might be in the top 5. But unfortunitely, i can't see you in that top anymore. I really can't believe you will be eliminated this soon & be the 2nd person to leave this contest! So, Goodluck for your future & don’t give up ok!

XOXO, Shah Green J

CONGRATULATION to HARRY b'coz being the 2nd Male contestant to get BEST PHOTO. GOOD JOB!

1 BOY GET BEST PHOTO LAST WEEK, 1 GIRL GET SENT HOME,
1 BOY GET BEST PHOTO AGAIN FOR THIS WEEK, 1 GIRL GET ELIMINATED
NOW THE BATTLE OF 4 BOYS & 2 GIRLS.

WHO WILL BE ON TOP??????

 ---------------------------------------------------------------------------------------

CONGRATULATION TO TOP 6 CONTESTANTS! YOU GUYS STILL IN THE RUNNING TO BECOME "PRODIGIOUS MODEL SEARCH-SEASON 2"


----------------------------------------------------------------------------

Goodbye FARAH!!!!!! 
We all gonna Miss You!

(Comcard for Farah)



Sekian saja untuk kali ini,
Sehingga berjumpa di entry baru minggu hadapan. Assalammmualaikum & Take Care semua! :D



0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © SHAH PHOTOGRAPHY
Blogger Theme by BloggerThemes