Wednesday, January 22, 2014

KERNA PROJECT SG: PRODIGIOUS MODEL SEARCH-SEASON 3: WEEK 5: EXTREME BEAUTY SHOT WITH PAINT

Assalammualaikum & Hey hey hey! Bertemu kita sekali lagi pada WEEK 5 PROJECT SG; PRODIGIOUS MODEL SEARCH-SEASON 3. Yeahh!

Syukur ke hadrat Allah S.W.T, sebab masih panjangkan umur, murahkan rezeki & berikan kita kesihatan yang baik. ALHAMDULILLAH.

Baik! Untuk WEEK 5 ini, another theme yang menarik telah dipaparkan kepada penonton iaitu EXTREME BEAUTY SHOT WITH PAINT.

Cabaran disebalik Extreme make up dengan cat inilah untuk melihat bagaimana kreativiti & kelainan yang ditonjolkan oleh para peserta. Adakah "mereka yang memakai make up cat" atau "make up cat yang memakai para peserta".

So, kita dah pon sedia maklum bahawa, penyingkiran minggu lepas iaitu YARD, sangatlah memeranjatkan. Minggu ini bermulalah minggu dimana TIADA LAGI IMMUNITY setelah mereka melangkah ke TOP 5.

Jadi siapa kah 5 antara mereka yang bertuah ke TOP 5? Siapa bakal tersingkir? Adakah peserta lelaki akan terus berkurang & contest ini didominasi oleh peserta wanita?

JOM kita saksikan!

----------------------------------------------------------------

WEEK 5: EXTREME BEAUTY SHOT WITH PAINT



BAYU: THE DIVA

Komen: Bayu tak pernah menghampakan saya, juri2 & supporters dia yang lain. Minggu lepas ramai berpendapat bayu asyik bagi facial expression yang sama dari week 1-4. So, kali ni saya nampak perubahan yang agak ketara. You are always SMIZING! Sangat rare nak tengok model sekarang buat camni. So, for me personally this is your biggest achievement so far. Well done! Kekalkan momentum, always be humble & keep on learning ok!


ERNA: FIERCELY REAL

Komen: To be honest, i am so proud of you Erna! Sebab saban minggu Erna sentiasa bagi improvement untuk kekal dalam contest ni. Now! In this week, saya nampak perubahan ketara pada mata erna. Even mata boleh dibesarkan sedikit, tapi saya nampak Erna dah faham apa itu SMZIE & tau camne nak gunakan ye. Cuma bibir tu kene dilembutkan lagi ye. Sangat bangga sebab confident level erna pon dah makin meningkat. Dah kurang rasa malu2 tu. Hope Erna dapat jadi Role Model untuk semua Plus Size kat luar sana ok!


KEY: THE SEXY MAN

Komen: Photo ni penuh dengan attitude. I love your fierce smize & i hate your duck mouth. Key! Ni dah  banyak kali happened tau! Always be aware with ur lips. Sebab your lips is thin 7 a bit small. so its easily to makes you terbuat bibir cam gini. Tak mo ok? But The smize is amazing! Love the whole photo of u  here. Good job! Please show me more on your personality ok!


LUVLEEN: THE TOUGH HEART

Komen: Photo ni full of attitude. The eye is smizing, Bibir look sexy. Pose tangan nampak soft. But i a bit struggle mase shoot luvleen. You macam lost your strength a bit. But at the end, you still managed to give me this amazing pose! Keep it up!


QESH: THE UNIQUE COUTURE 

Komen: AMAZING! AMAZING! AMAZING! Penuh dengan attitude. Suka dengan lirikan mata yang sexy. Suka dengan bibir yang menggoda. Suka pose jari jemari yang penuh kelembutan. Semuanya very nice. For your info, ramai yang memuji photo Qesh ni. Saya secara personally nya, pada permulaan contest ni, saya nampak qesh seperti seorang yang agak kasar & maybe akan bertahan di minggu 2-3. Tapi minggu ke minggu, Qesh sentiasa berikan kejutan buat saya dan mengingatkan saya kepada SYAKE, JUARA SEASON 2 yang lepas. Hope Qesh akan terus maju ok! Jangan putus asa, keep on learning & improve your catwalk! Dalam photo ni, Qesh memang betul2 berjaya keluar dari zon selesa Qesh. Good job!


SCHA: THE NATURAL BEAUTY

Komen: Scha! This is another your best photo ever yang you dah hasilkan! Really love it. Suka dengan pose tangan even boleh dilembutkan lagi, love your lips. Love your jelingan mata yang tajam ke arah kamera. Scha pon dah keluar dari zon selesa. Saya suka dengan perkembangan Scha dalam contest ni. Dulu masa mula2 nampak malu2, photo pon tak menyerlah, now dah makin menyerlah. Good job! Teruskan usaha ok!

--------------------------------------------------------------------------------

THE RESULTS




Congrats kepada yang dapat best photo. 
Hope dapat buat lagi bagus daripada minggu-2 sebelum ni. 

Dan TAHNIAH kepada TOP 5 yang berjaya ok!!! :)


--------------------------------------------------------------------------------


ELIMINATION

GOODBYE ERNA! :(


ERNA: PESERTA KETUJUH TERSINGKIR DI MINGGU KE-5

Kepada Erna yang tersingkir, saya ucapkan all the best ok! Tersingkir di peringkat ni tak bermakna langkah anda terhenti disini terus. Rezeki anda akan lebih murah di luar sana. Who knows right? InShaaAllah. Anggap contest ni as extra platform untuk cungkil bakat u guys as model yang versatile. Hope enjoy sepanjang contest ni. Secara jujurnya, saya SANGAT BANGGA dengan Erna. Sebab personally, saya nampak potensi yang sangat besar untuk Erna bersinar! Daripada seorang yang pemalu & kurang keyakinan diri, now dah transform jadi seorang lebih berkeyakinan untuk bergambar & pose depan camera. Really hope Erna dapat jadi ROLE MODEL pada ramai PLUS SIZE kat luar sana. Buktikan pada mereka yang Erna mampu berikan sesuatu pada Industry ini ok! Cuma satu pesan saya. Attitude jaga, always be humble, dan keep that profesional attitude 7 keep on learning ok! Jujurnya saya sangat bangga sebab Erna peserta PLUS SIZE PERTAMA yang berjaya sampai TOP 6 ni. But inilah realiti competition kan? Kita tak tahu perjalanan kita camne. Tak sentiasa di atas. Hope ERNA lebih berjaya di luar sana. I know ERNA mampu pergi & buat lebih baik di luar sana. Saya doakan ye. Teruskan menyokong saya & kawan2 yang still stay ok? Maaf jika ada buat silap salah & keep in touch ok? :)

Stay STRONG, stay SMIZE, stay FIERCE, stay CONFIDENT. 
GOODLUCK!

--------------------------------------------------------------------

TAHNIAH KEPADA TOP 5!




Jumpa anda semua (TOP 5) di minggu yang ke-6 ok! ALL THE BEST. Saingan semakin sengit. Hope anda masing2 dapat berikan yang lebih terbaik ok!

So, kepada yang berminat nak jadi model tu, boleh la try next season masa tahun 2014 nanti ok? hehe. 

Jangan lupa LIKE/FOLLOW/ADD my:

FB PAGE: SHAH Photography
TWITTER: @ShahAlMuslim
INSTAGRAM/WECHAT: Shahgreen


SEKIAN. 

0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © SHAH PHOTOGRAPHY
Blogger Theme by BloggerThemes