Thursday, January 16, 2014

KERNA PROJECT SG: PRODIGIOUS MODEL SEARCH-SEASON 3: WEEK 4: MODELS WHO POSE WEARING ACCESSORIES WITH A LIVE SNAKE & TARANTULA

Assalammualaikum & Heyy semua! ALHAMDULILLAH bertemu kita kembali pada WEEK 4 PROJECT SG musim yang ke-3 ini. 

Tema untuk WEEK 4 sememang sangat menarik. Dan lebih menarik daripada minggu2 yang lepas. Minggu ni TOP 7 Project SG berpeluang untuk ber photoshoot dengan ULAR & TARANTULA. Bertuahnya korang! hehe. 

ALHAMDULILLAH, semua dah buat yang terbaik. Minggu ni memang sangat kelakar. Masing2 kecut perut bila dapat tau kena bergambar dengan ular & tarantula yang besar. Ada yang menjerit2. Ada yang geli2 dan adanya confident berani. Lawak Lawak. hahaha.

Cabaran mereka pada minggu ini adalah untuk melihat tahap kreativiti mereka posinng dengan ular & tarantula yang disertakan dengan aksesori mereka sendiri. Tugasan mereka adalah pose dengan aksesori tapi dalam masa yang sama mereka tak boleh membiarkan ular & tarantula itu overshadow aksesori & diri mereka sendiri.

Minggu lepas, kita dah tengok yang 2 orang telah DISINGKIRAN iaitu KIFF & AZRUL. Tapi MINGGU ni? Berapa ramaikah yang tersingkir?

Jom kita saksikan!

----------------------------------------------------------------

WEEK 4: MODELS WHO POSE WEARING ACCESSORIES WITH A LIVE SNAKE & TARANTULA


BAYU

Left photo: I DONT like this pose. Kebanyakkan pose untuk tarantula banyak yang out. Bahu nampak keras, tangan nampak kaku. Ni je satu2 nya your best photo untuk tarantula. Yang ni je nampak karakter nya. 
Right photo: I LOVE this pose! Bibir yang relax menampakkannya lebih sexy, neck pon nampak dan relax, mata pon smize. Cuma again! Posisi tangan tu nampak kaku sikit. Pegang ular tu pon kena ada seni nya. Tu nampak mcam nak tekik ular tu je. Tapi karakter dalam photo ni ada. Cuma Bayu kena start bagi FACIAL EXPRESSION yang BERBEZA. Ni dah masuk WEEK 4. Dan ur face look kebanyakkan sama je. 


\

ERNA

Left photo: I LOVE this photo. Nampak karakter dia. Tapi sayangnya, Erna masih struggle dengan mata. Bibir tu dah ok tapi muncung2 pulak. Tangan nampak lembut je. Tarantula tu pon nampak relax. Erna kena ingat, Erna ada pakai rantai kan? perasan tak rantai tu xnampak? so secara automatiknya Erna gagal untuk promote kannya.
Right photo: I DONT like this photo! 1st sebab again rantai tu tersorok. 2nd, Neck xnampak panjang. Bibir again muncung2. Mata dah smize, tapi kena bukak sikit je lagi. Kedudukan ular dah ok tapi i know u can do so much better than this! Yang baiknya, confident Erna makin bertambah. kekalkan ok!

\

KEY

Left photo: I LOVE this photo! Minggu ni Key macam bangkit dengan semangat baru untuk balas dendam yang mana minggu lepas berapa di bottom 4. Love everything in this photo! Pose yang membawa kelainan. Mata smize & look sexy, pose tangan ok. Tarantula nampak relax dan selesa. But be careful dengan bibir k? Kena lebih relax. Sebab bibir key jenis yang memuncung naturally. So, kena pandai ubah supaya nampak lebih relax ok?
Right photo: I LOVE like this photo! Semua dah ok kecuali pose tangan dan kedudukan ular tu. Bibir again nampak memuncung. But you still look damn hot. 


LUVLEEN

Left photo: I LOVE this photo! But minggu ni Luvleen nampak kurang menyerlah berbanding minggu lepas. Pose dah ok dan nampak kelainan, tapi facial expression kurang sikit. Suka dengan keberanian & professionalism Luvleen. Even ada alah, tapi tetap nak buat yang terbaik. 
Right photo: I DONT like this photo! Pose yang lain daripada yang lain. Tubuh badan nampak lebih relax. Kedudukan ular pon selesa. Cuma facial expression je nampak kosong. Bibir if bukak sikit & smize dah ok.


QESH

Left photo: I LOVE this photo! Semuanya nampak dramatik dan high fashion! Neck, smize & body language semua ok! Kecuali bibir! Jangan Angelina Joulie sangat ok? Teruskan usaha!
Right photo: I LOVE this photo! Pose yang sangat menyakinkan & nampak very high fashion look ! Suka segalanya pasal photo ni. Teruskan usaha ok! Always smize, panjangkan neck & relax kan bibir ok? :)


SCHA

Left photo: I LOVE this photo! Nampak lain daripada yang lain. Pose yang nice. Tapi sayangnya Tarantula tu tak nampak sangat. Bibir dah relax. Mata dah smize. Love it!
Right photo: I LOVE this photo! Minggu demi minggu, shah dah nampak perkembangan & prestasi Scha yang semakin bagus. Good job! Photo ni Scha nampak lain sangat. Ular pon nampak cun, pose ok. Cuma sayangnya TAK NAMPAK LEHER you!


YARD

Left photo: I DONT like this photo! Ni je satu2 nya photo yang muka Yard nampak relax. Sebab kebanyakkan photo2 Yard banyak mata yang terbeliak & bibir yang ter over muncung. Energy Yard pon nampak very low masa minggu ni. What happen? Yard ada potensi yang sangat besar kot. Aura Yard sangat menyerlah. Daripada dapat best photo masa week 1, then week 2-4 ni, prestasi Yard makin mengurang. Pose dah ok. Facial expression kosong. assesories tu sendiri pon tak nampak habis
Right photo: I LOVE this photo! Suka dengan kedudukan pose ni. Memang promote habis assesories tu. Tapi again, dead eyes. Bibir dalam photo ni nampak lebih relax. Karakter dah ok. Ular pon nampak selasa. Yard ada potensi yang besar. Tinggi pon ada. Just need to work hard more on posing & facial expression.

--------------------------------------------------------------------------------

THE RESULTS







Congrats kepada yang dapat best photo. Anda berjaya dapat IMMUNITY TERAKHIR daripada tidak tersingkir minggu depan. Walaupon dah dapat immunity, mohon jangan salah guna ye. Hope dapat buat lagi bagus daripada minggu-2 sebelum ni. TAHNIAH! :)

Bermula week 5, tiada lagi immunity. Semua ada peluang untuk tersingkir, do your best ok!
--------------------------------------------------------------------------------


ELIMINATION

GOODBYE YARD! :(



YARD: PESERTA KEENAM TERSINGKIR DI MINGGU KE-4

Kepada Yard yang tersingkir, saya ucapkan all the best ok! Tersingkir di peringkat ni tak bermakna langkah anda terhenti disini terus. Rezeki anda akan lebih murah di luar sana. Who knows right? InShaaAllah. Anggap contest ni as extra platform untuk cungkil bakat u guys as model yang versatile. Hope enjoy sepanjang contest ni. Secara jujurnya, saya Sedih sebenarnya sebab terpaksa melepaskan Yard. Sebab personally, saya nampak Yard ada potensi yang sangat besar untuk bersinar! Cuma satu pesan saya. Attitude jaga, always be humble, dan keep that profesional attitude ok! Jujurnya saya target Yard akan sampai ke TOP 3. But inilah realiti competition kan? Kita tak tahu perjalanan kita camne. Tak sentiasa di atas. Hope Yard lebih berjaya di luar sana. I know Yard mampu pergi & buat lebih baik di luar sana. Saya doakan ye. Teruskan menyokong saya & kawan2 yang still stay ok? Maaf jika ada buat silap salah & keep in touch ok? :)

Stay STRONG, stay SMIZE, stay FIERCE, stay CONFIDENT. 
GOODLUCK!

--------------------------------------------------------------------

Now, they are ONLY 2 BOYS & 4 GIRLS yang masih tinggal!!!!!!! Bilangan lelaki makin kurang. Daripada 6 orang, sekarang tinggal 2 orang. Adakah ini sudah menunjukkan tanda2 yang musim ni bakal didominasi oleh peserta wanita???



Jumpa anda semua (TOP 6) di minggu yang ke-5 ok! Anggap elimination ni as your wake up call untuk buat yang lebih baik? ALL THE BEST.

So, kepada yang berminat nak jadi model tu, boleh la try next season masa tahun 2014 nanti ok? hehe. 

Jangan lupa LIKE/FOLLOW/ADD my:

FB PAGE: SHAH Photography
TWITTER: @ShahAlMuslim
INSTAGRAM/WECHAT: Shahgreen


SEKIAN. 


0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © SHAH PHOTOGRAPHY
Blogger Theme by BloggerThemes